آهن آنیل | مرجع قیمت گذاری آهن آلات و لوازم ساختمانی

تمامی قیمت ها ، بدون احتساب 9% ارزش افزوده می باشد.

جدول وزن میلگرد

تمامی مشخصات و جداول مربوطه به میلگرد را در این لینک می توانید مشاهده کنید . 

برای مشاهده جدول جامع وزن میلگرد روی دکمه زیر کلیک کنید .

قیمت میلگرد بستر

تاریخ به روز رسانی :1403/07/258:40
کدشرحقیمتمشخصاتضخامت مفتول (mm)طول(m)وزن(kg)
1میلگرد بستر عرض 5.5 سانتی متر30.730مفتول گانوانیزه آجدار431
2میلگرد بستر عرض 11 سانتی متر31.640مفتول گانوانیزه آجدار431


میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر بر روی بلوک‌ نصب‌شده و با ملات پوشانده می‌شود، ردیف بعدی بلوک بر روی ملات قرار می‌گیرد. ملات در اطراف میلگرد بستر خشک حرکت کرده و میلگرد بستر را به بلوک‌ بالایی و پایینی می‌چسباند. فاصله میلگرد بستر از سطح دیوار حداقل 5.8 اینچ است تا ملات به‌تمامی نقاط نفوذ کرده و اتصال مناسب شکل گیرد.

میلگرد بستر برای تقویت سازه‌ عمودی مانند دیوار استفاده می‌شود. میلگرد بستر را می‌توان به‌صورت نردبانی یا خرپایی در محل نصب کرد. توجه داشته باشید که برای افزایش مقاومت میلگرد بستر در برابر خوردگی بهتر است فاصله مجاز میان میلگرد بستر کناری و دیوار رعایت شود. علاوه بر این، برای انتقال مستمر و مداوم فشار میان بخش مختلف دیوار، میلگرد بستر را تا حداقل 6 اینچ بر روی یکدیگر اورلپ می‌کنند.

میلگرد بستر باید به‌صورت مستمر و یکپارچه طراحی شود تا به‌درستی عمل کرده و از فشار وارد بر طول بکاهد. نصب میلگرد بستر نیازمند برش میلگرد در محل بنایی و خم کردن میلگرد یکپارچه یا استفاده از میلگرد بستر تولید شده برای نصب در گوشه دیوار است. در اغلب موارد، برای انتقال متعادل استرس از یک بخش به بخش دیگر، میلگرد کناری اورلپ می‌شوند. اورلپ میلگرد بستر کناری باید حداقل 6 اینچ باشد یا 40 برابر قطر میلگرد برای میلگرد بستر شماره 9 .

عوامل گوناگونی موجب ایجاد ترک و شکاف در سازه‌ آجری و در طول بنایی می‌شوند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از: جنبش حرارتی، زهکشی نامناسب، ساخت‌وساز غیراصولی، نصب درها و پنجره‌ جایگزین و ریشه گیاهان. در اغلب موارد، جهت و شکل ترک سازه علت اصلی ایجاد ترک را به ما نشان می‌دهد. متخصصین باتجربه با بررسی ترک مختلف، ازجمله ترک‌ افقی، ترک‌ مخروطی، ترک‌ موجود در طول بستر و اطراف آجرها و ترک‌ موجود در سرتاسر آجرها، می‌توانند علت و روش موردنیاز برای تعمیر خرابی‌های به وجود آمده را شناسایی کنند.

تقریباً تمامی پروژه‌ ساخت‌وساز از نوعی میلگرد برای تقویت بستر افقی استفاده می‌کنند. میلگرد بستر برای کنترل انقباض، تقویت اولیه و برآورده کردن استاندارد مربوط مورداستفاده قرار می‌گیرند. تمامی سازه‌ بتنی باید شامل میلگرد بستر باشند تا از انقباض و حرکت اجزای سازه جلوگیری شود؛ علاوه بر این، ‌برای اتصال تیغه‌ دیوار،‌ محلی که به‌وسیله دوغاب ثابت می‌شود،‌ نیز نصب میلگرد بستر ضروری است.

برای ساخت حفره دیوار نباید از میلگرد بستر سه‌گانه استفاده شود زیرا میلگرد متقاطع واقع در میانه دیوار انعطاف کافی برای پاسخ‌گویی به حرکت دیوار روکش و دیوار پشتیبان ندارند؛ در این صورت، ترک و شکاف در دیوار ایجاد خواهد شد. میلگرد بستر شامل میلگرد کناری شماره9، 0.148 اینچ و میلگرد متقاطع از جمله متداول‌ترین روش برای کنترل انقباض سازه است. در برخی موارد برای افزایش مقاومت سازه در برابر لرزه و برش از میلگرد بستر ضخیم‌تر 3.16 اینچ استفاده می‌شود. برای دیوار خارجی، از میلگرد بستر گالوانیزه نورد گرم استفاده می‌شود تا مقاومت سازه در برابر خوردگی افزایش یابد.

میلگرد متقاطع را می‌توان به‌صورت مستقیم میلگرد بستر نردبانی، LADDER  یا مورب میلگرد بستر خرپایی، TRUSS نصب کرد. معمولاً میلگرد بستر مورب از جایگیری کامل و صحیح دوغاب و میلگرد جلوگیری می‌کند؛ میلگرد بستر نردبانی برای تقویت دیوار در زمان بنایی استفاده می‌شود. در این صورت، میلگردها با فاصله 16 اینچ از یکدیگر قرار گرفته و به‌گونه‌ای نصب می‌شوند که بر روی شبکه متقاطع جای‌گیرند.

میلگرد بستر برای تقویت سازه‌ عمودی مانند دیوار استفاده می‌شود. میلگرد بستر را می‌توان به‌صورت نردبانی یا خرپایی در محل نصب کرد. توجه داشته باشید که برای افزایش مقاومت میلگرد در برابر خوردگی بهتر است فاصله مجاز میان میلگرد کناری و دیوار رعایت شود. علاوه بر این، برای انتقال مستمر و مداوم فشار میان بخش مختلف دیوار، میلگرد بستر را تا حداقل 6 اینچ بر روی یکدیگر اورلپ می‌کنند.

 

قیمت میلگرد بستر

قیمت میلگرد بستر در این صفحه و در جداول قیمت آورده شده است. عمده تفاوت قیمت میلگرد بستر در سایز مفتول مورد استفاده، پوشش یا عدم پوشش در آن و کیفیت جوشکاری صورت میگردد. لیست قیمت میلگرد بستر دارای، طیف نسبتا وسیعی از قیمت انواع میلگرد بستر می باشد. به منظور ارائه قیمت روز میلگرد بستر، با تلاش کادر پشتیبانی این مجموعه، به طور روزانه نرخ میلگرد بستر را به روز رسانی می‌کنند.

قیمت میلگرد بستر بر اساس وزن و طول قیمت میلگرد بستر محاسبه می‌شود. متاسفانه به دلیل نوسانات بازار میلگرد نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن‌ها تعیین کرد. بهتر است به صورت مستقیم با واحد فروش سایت تماس گرفته و از آخرین قیمت‌ روز مطلع شوید.

به یاد داشته باشید که خرید قیمت میلگرد بستر به شما کمک می‌کند تا مقاومت سازه‌ خود را افزایش دهید و در بسیاری از هزینه‌ها نظیر دوغاب کاری صرفه جویی کنید. این شرکت با ارائه بهترین خدمات سعی دارد تا با کیفیت‌ترین قیمت میلگرد بستر را به شما عرضه کند.



راهنمای خرید میلگرد بستر

کارشناسان فروش آهن آنیل، مشخصات و ویژگی‌ میلگرد بستر اعم از نوع، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل، واحد، قیمت هر واحد و همچنین تاریخ و ساعت آخرین به‌روزسانی را در لیست قیمت‌ها جمع آوری کرده اند.

خرید میلگرد بستر از طریق شماره تماس و یا سایر مسیر‌ ارتباطی مشخص شده در این سایت انجام می‌پذیرد. با توجه به نوسانات بازارقیمت روز میلگرد بستر، تغییرات نرخ میلگرد بستر و یا هرگونه سوالات تکمیلی در خصوص میلگرد بستر بهتر است با کارشناس فروش تماس بگیرید.

کاربرد میلگرد بستر با بالاتر رفتن تکنولوژی صنعت ساختمان سازی و افزایش کیفیت ابنیه ساخته شده، گسترش یافته است. از میلگرد بستر در حین دیوارچینی ساختمان‌ و در طول دیوار چینی استفاده می‌شود. بالا بردن کیفیت دیوار‌ ساخته شده و افزایش مقاومت دیوار در برابر انواع تنش‌های برشی مانند تنش‌ اعمالی بر اثر وقوع زلزله است. استفاده از میلگرد بستر در ساختمان سازی، علاوه بر افزایش استحکام و مقاومت ساختمان، توانسته است هزینه‌ تمام شده برای ساخت یک سازه را تا حدودی کاهش دهد.

 


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه صنعتی آنیل می باشد .