تمامی قیمت ها ، بدون احتساب 9% ارزش افزوده می باشد.

قیمت سیم مفتول استیل آلیاژ 1.4828

تاریخ به روز رسانی :-13:14
کدشرحقیمتسایز آلیاژحالتواحد محل بارگیری


 سیم مفتول چیست؟

سیم‌ها دو نوع رشته‌ای و مفتولی دارند. سیم‌های رشته‌ای از تعداد زیادی رسانا تشکیل می‌شوند که روی آن‌ها یک روکش نارسانا قرار می‌گیرد. اما سیم مفتولی رشته سیمی واحد است که داخل یک پوشش نارسانا جای دارد. مفتول استیل نوعی از کالاها از جنس استیل یا فولاد زنگ‌نزن است که به شکل سیمی انعطاف‌پذیر تولید می‌شود. این سیم استیل ضمن انعطاف مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. آلیاژ پایه در این سیم آهن است و درصدهای قابل توجه کروم و نیکل به آن اضافه می‌شود. البته در ترکیب آلیاژی آن عناصری دیگر نیز وجود دارند که درصد آن‌ها به طور جداگانه کم است و به کروم و نیکل نمی‌رسد. سیم مفتول استیل در صنعت در دسته کابل‌ها قرار می‌گیرد و البته بسیار پرکاربرد است. این کاربرد زیاد به دلیل مقاومت سطحی بالا در مفتول استیل و نیز خاصیت چکش‌پذیری آن است.
این مفتول در برابر گرما، ضربه و سایش مقاومتی بیش از سایر جنس‌های کابل از خود نشان می‌دهد. همچنین در برابر مواد شیمیایی آلی و غیرآلی، رسوبات، رنگ و ... مقاوم است. تمیزکاری آن نیز معمولا به آسانی صورت می‌گیرد .

قیمت سیم مفتول 1.4828

قیمت سیم مفتول با توجه به جنس مفتول بکاررفته در ساخت آن تعیین می‌شود. پس از انتخاب محصول مورد نظر برای ثبت سفارش با کارشناسان  در تماس باشید. فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل آلیاژی از فولاد است که از آهن به عنوان فلز پایه و کروم و نیکل به عنوان اصلی ترین آلیاژها تشکیل شده است. یکی از انواع بسیار مقاوم مفتول است و تاحدود زیادی شبیه به سیم مفتول استیل می باشد. این محصول که از فولاد ضد زنگ با ترکیبات خاصی طراحی شده و در مقابل ضربه و خش بسیار مقاوم است. یکی از ویژگی های اصلی این مفتول در حالت زنگ زدگی آن قرار دارد که می توان گفت این مفتول به عنوان یک ماده ضد زنگ شناخته می شود و در شرایط آب و هوایی گوناگون نیز کاربردهای بسیار فراوانی دارد.

این نوع سیم مفتول ها در مدل پرکربن دسته بندی می شوند که در حدود 6 الی 9 درصد کربن دارند و در قطرهای 2 الی 12.5 میلی متر در بازار موجود است. این نوع سیم برای ساخت فنر و یا تیغه و تیغه های اره کاربرد بسیار فراوانی دارد و یکی از عوامل تعیین کننده سختی فولاد هستند. مفتول استیل فنری یا همان استنلس استیل سختی بالا (full hard) یک ورق فنری با قابلیت استفاده در محیط های مرطوب است.

استیل نرم و فنری هنوز تولید داخلی ندارد توسط کشور های آلمان، هند و چین به صورت ورق استیل، رول استیل و مفتول  تولید و برای مصارف مختلف توسط بازرگانان وارد کشور می شود. صنایع آلیاژی هنر از جمله عرضه کنندگان محصولات استنلس استیل از جمله رول استیل نرم، رول استیل فنری در کشور است. سیم مفتول استیل یکی از محکم ترین مفتول های موجود در جهان است که از آلیاژ استیل ساخته شده است.

 

آهن آنیل قیمت سیم مفتول استنلس استیل را  به صورت قرقره و کلاف در سایزهای 0/02 تا 6 میلی‌متر در آلیاژهای 301، 302، 304، 309، 310، 316، 321 و 420 به صورت کیلویی ارائه و عرضه می‌کند. پس از انتخاب محصول مورد نظر برای ثبت سفارش با کارشناسان آهن آنیل در تماس باشید. قیمت سیم مفتول با توجه به جنس مفتول بکاررفته در ساخت آن تعیین می‌شود.

کلیه مقاطع استنلس استیل به شرط آنالیز و ارائه سرتیفیکیت مربوطه بوده و در صورت عدم تطابق، هزینه آنالیز به عهده‌ی فروشنده خواهد بود.

قیمت سیم مفتول استیل

این محصول فولادی، مانند سایر مقاطع موجود در بازار آهن، تحت تاثیر متغیرهای این بازار واقع شده و روزانه دچار نوسان نرخ می‌شود.از آنجا که قیمت روز خرید و فروش سیم مفتول در بازار، مستقیما به کیفیت مواد اولیه، ضخامت مفتول و سایر مشخصات فنی آن وابسته است، آشنایی با این موارد می‌تواند به شما در خرید سیم مفتول مناسب با کاربری شما کمک بسیاری کند. برای دریافت روزانه قیمت سیم مفتولی می‌توانید از لیست قیمت روزانه این محصول در سایت فولادسل بهره گیرید. قیمت سیم مفتول استیل، با توجه به آلیاژ بکار رفته در ساخت آن و وزن هر کلاف تعیین می‌شود و در سایزهای 2 تا 4 موجود است. پس از استعلام قیمت سیم مفتول توسط شما، کارشناسان فروش آهن آنیل، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پيش فاكتور به اطلاع شما می‌رسانند. پس از تایید پرداخت، واحد ترابری و لجستیک آهن آنیل دستور بارگیری و ارسال بار را دریافت می‌کند؛ و بعد از تاييد قيمت كرايه از سوي مشتري، طبق زمان‌بندی اعلام شده، نسبت به تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری، اقدام می‌کند.

راهنمای خرید سیم مفتول

در هنگام خرید و ثبت سفارش سیم مفتول، نکاتی از جمله، ضخامت،استحکام کششی، انعطاف پذیری، وزن و قیمت سیم مفتول از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با این حال شناخت دقیق جنس با کیفیت از بی کیفیت کار آسانی نخواهد بود. به همین منظور استفاده از مشاوره و راهنمای خرید سیم مفتول، یکی از اصلی‌ترین روش‌های اطمینان از خرید مطمئن انواع مفتول‌ها است. در ادامه به معرفی انواع مفتول پرداخته و کاربردهای مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. . 

انواع سیم مفتول

مفتول‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند، همین امر موجب تنوع کاربری این فراورده فولادی می‌شود. سیم مفتول با ضخامت‌های بسیار پایین بین 0.3 تا 1 میلیمتر، به دلیل کاربرد بسیار، از پرفروش‌ترین انواع این محصول به شمار می‌آید. از انواع سیم مفتول می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سیم مفتول گالوانیزه سرد و گرم
  • مفتول سیاه 
  • مفتول روکش‌دار (PVC)
  • مفتول اسید شور
  • مفتول آرماتوربندی
  • مفتول پرکربن یا فنری
  • مفتول مسوار
  • مفتول ACSR
  • مفتول بیدوایر

با توجه به آنچه گفته شد، از انواع سیم مفتول در موارد مختلف، استفاده می‌شود. ویژگی‌ها، نوع آبکاری و ضخامت مفتول از جمله موارد تعیین کننده در تنوع کاربری و قیمت سیم مفتولی فولادی به شمار می‌آید.

ویژگی‌ها و عوامل موثر در قیمت سیم مفتول

عوامل مختلفی در تعیین قیمت سیم‌های مفتول موثر هستند. بیشتر مفتول‌های موجود در بازار از نوع کم کربن و با روکش گالوانیزه هستند که خاصیت انعطاف پذیری بالا، همراه با مقاومت در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی در آنها ایجاد می‌کند. نوع آبکاری، ضخامت، ابعاد و مقاومت مفتول در برابر خوردگی یا رطوبت، از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت سیم مفتول است. به طور مثال هر چه ضخامت مفتول کمتر شود قیمت آن افزایش پیدا می کند.

از آنجایی که در بسیاری از صنایع، تولید سیم‌های مفتولی با استفاده از استانداردهای بین المللی ASTM، DIN و GOST اهمیت بالایی دارد، مفتول‌های تولید شده با این استانداردها از قیمت بالاتری برخوردارند. از سایر عوامل موثر در قیمت سیم مفتولی، می‌توان به نوسانات قیمت فولاد در بازار، تغییرات قیمت ارز، میزان تقاضا در بازار، حجم و شرایط پرداخت سفارش اشاره داشت.

کاربرد سیم مفتول استیل

 کاربرد سیم مفتول در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

در این صنایع از سیم مفتول استیل در موارد زیر استفاده می شود:

ساخت قطعات ماشین آلات

ساخت فنرهای فشاری، کششی و لول

ساخت تجهیزات حفاری و سکوهای نغتی

کاربرد سیم مفتول در ساخت لوازم خانگی

آب چکان در بالای لگن ظرفشویی آشپزخانه

قطعات یخچال و فریزر و قطعات ماشین ظرفشویی

قطعات ماشین لباس شویی

در اجاق گاز، فر و مایکروفر

کاربرد سیم مفتول در صنایع غذایی و داروسازی

از جمله در کارخانجات لبنیات، بستنی سازی و غیره در صنایع غدایی و نیز در خط تولید داروها کاربرد دارد.

کاربرد سیم مفتول برای ساخت بدلیجات

این سیم به دلیل قابلیت خم شدن و تغییر شکل آسان، به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد در ساخت بدلیجات استفاده می‌شود. با استفاده از سیم مفتول، می‌توان برای ساخت گردنبندها، دستبندها، گوشواره‌ها و حلقه‌های زینتی از طرح‌های مختلف و جذاب استفاده کرد.

فرآیند تولید سیم مفتول آرماتوربندی

به دلیل ضخامت کم مفتول، برای تولید انواع آن از میلگردهای ساده با ضخامت 6.5 میلیمتر و روش نورد سرد استفاده می‌شود. در این روش، پس از کشش و کاهش ضخامت میلگرد، سیم مفتول آرماتوربندی با ضخامت 1.5 میلیمتر به صورت کلاف شده تولید می‌شود.

پس از آن برای افزایش کیفیت و انعطاف پذیری، مفتول در دمای 900 درجه در کوره قرار گرفته و به اصطلاح پخته یا آنیل می‌شود. روش و فرایند استفاده شده در تولید این فراورده فولادی، به طور مستقیم در کیفیت و قیمت روز سیم مفتول برای خرید و فروش تاثیر گذار است.

مفتول استیل شاخه ای چیست؟ 

مفتول استیل شاخه ای یک نوع مصالح فلزی است که از طریق پیچش و تابیدگی استیل سیمی ساخته می شود. این نوع مفتول دارای ساختاری شاخه ای است که به طور معمول از تعداد زیادی سیم استیلی با قطر کمتر ساخته می شود که بهم تابیدگی کرده و به شکلی شاخه ای تشکیل می دهد. این ساختار شاخه ای به مفتول استیل انعطاف بیشتری می دهد و کاربردهای متنوعی را در صنایع مختلف از جمله ساخت سیم های فولادی، توری های فلزی، صفحات فولادی، محصولات مشابه و اتصالات فلزی دارد.


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه صنعتی آنیل می باشد .