آهن آنیل | مرجع قیمت گذاری آهن آلات و لوازم ساختمانی

تمامی قیمت ها ، بدون احتساب 9% ارزش افزوده می باشد.

جدول وزن قالب فلزی بتن

تمامی مشخصات و جداول مربوطه به قالب فلزی بتنرا در این لینک می توانید مشاهده کنید . 

برای مشاهده جدول جامع وزن قالب فلزی بتن روی دکمه زیر کلیک کنید .

واحد فروش قالب و داربست

Image

قیمت متعلقات قالب فلزی بتن

تاریخ به روز رسانی :1403/04/319:05
کدشرح کالاقیمتتوضیحات
1پین و گوه (نری 5 - مادگی 5 میل ) - نری 9.5 سانت5350-
2پین و گوه (نری 5 - مادگی 5 میل ) - نری 8 سانت5150-
3پین و گوه ( نری 4 - مادگی 4 میل )تماس بگیرید-
4پین و گوه لبه 65750-
5مهره بلت خروسکی سبک15000-
6مهره بلت خروسکی سنگین16700-
7واشر کاش 10*10 - 5 میل19900-
8واشر کاس 12*12 - 5 میل24200-
9واشر دولوله 5 میل31900-
10نبشی صفر 4 میل- لبه 5106000-
11نبشی صفر 4 میل - لبه 6132,000-
12گیره متوسط نکدار 5 میل35700-
13گیره بلند نکدار 5 میل41500-
14بولت عصایی 40 سانت28200-
15بولت عصایی 50 سانت34500-
16بولت عصایی 60 سانت40900-
17تسمه دور قالب فلزی 41,000-
18میان بلت فنری 24 سانتتماس بگیرید-
19میان بلت فنری 29 سانتتماس بگیرید-
20میان بلت فنری 34 سانتتماس بگیرید-
21میان بلت فنری 39 سانتتماس بگیرید-
22میان بلت فنری 44 سانتتماس بگیرید-
23میان بلت آب بند چدنی 11041000-
24میان بلت آب بند چدنی درجه دو36000-
25پیچ تنظیم ( سرجک ) 40 سانتی متری176000-
26پیچ تنظیم ( سرجک ) 50 سانتی متری194000-
27پیچ تنظیم ( سرجک ) 60 سانتی متری212000-
28پیچ تنظیم ( سرجک ) 70 سانتی متری230000-
29پیچ تنظیم ( سرجک ) 80 سانتی متری248000-
30پیچ تنظیم ( سرجک ) 90 سانتی متری266000-
31پیچ تنظیم ( سرجک ) 100 سانتی متری284000-
32پیچ تنظیم ( سرجک ) 110 سانتی متری302000-
33پیچ تنظیم ( سرجک ) 120 سانتی متری320000-
34انکر بولت 5 سانتی متری15000-
35انکر بولت 10 سانتی متری32000-
36بست قورباغه ای ( کلمپس ) میلگردی34000-
37مفصل نیوجرسی ( یک دست کامل )88000-
38بولت تمام رزوه قالب تونلی سایز 22280000-
39مهره واشر دار بولت 22 قالب تونلی120000-
40مهره بولت 22 قالب تونلی115000-
41مهره و رزوه گام 6تماس بگیرید-
42مهره و رزوه گام 8تماس بگیرید-
43مهره و رزوه گام 9تماس بگیرید-

پین و گوه

پین و گوه ابزارهای مهمی هستند که جهت قالب‌بندی بتن استفاده می‌شوند و به‌منظور محکم کردن و اتصال اجزای قالب‌های فلزی به‌کار می‌روند. این دو وسیله معمولاً با هم به‌کار می‌روند تا قالب‌های بتن به‌طور محکم و ایمن در جای خود قرار گیرند، در واقع این دو قطعه به شکل نری و مادگی فولادی بوده که برای اتصال به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرد. اتصال این دو با استفاده از چکش قطعات پین و گوه به هم متصل میشود.

در واقع پین و گوه در ضخامت های مختلف از 3 میلیمتر تا 5 میلی متر تولید شده و طول گوه حدود 9 سانتی متر و پین آن نیز حدود 8 سانتی متر است.

تعداد پین و گوه بستگی زیادی به فاصله پین ها، نوع قالب بندی و... دارد، اما بطور کلی و حدودی جهت قالب بندی اغلب متناسب با چگونگی قرارگیری قالب ها در کنار یکدیگر، از ۵ جفت پین و گوه بطور متوسط استفاده می شود.

قیمت خرید پین و گوه

همانطور که گفته شد، پین ها و گوه ها در ضخامت های مختلفی تولید میشوند، که همین امر سبب اختلاف قیمت آن ها در بازار میشود، همچنین تعداد پین و گوه مورد نظر نیز بر قیمت نهایی آن ها تأثیر خواهد گذاشت، بطوریکه در صورت خرید عمده پین و گوه قیمت نهایی آن نسبت به خرید تکی کمتر خواهد بود.

پین و گوه

مهره بولت خروسکی

مهره بولت که با نام مهره خروسکی نیز شناخته میشود، برای مهار بولت همراه با واشر پشت بند از نوع سولجر مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع این مهره با عبور از بولت، سبب محکم و فیکس شدن قالب های بتن در سر جای خود میشود.

به طور کلی مهره بولت خروسکی به دو منظور در پروسه قالب بندی مورد استفاده قرار میگیرند که شامل اتصال قالب و تجهیزات قالب بتنی به همدیگر و وصل کردن سولجر، لوله های پشت بند، واشر کاس، واشر دو لوله به قالب می باشد.

واشر کاس

واشر کاس ابزاری است که دارای شکل مربع بوده و از آلیاژ های فولاد تولید میشود و کاربرد آن جهت وصل کردن قالب های بتنی و همچنین جلوگیری و یا کنترل بار و فشار وارده از سمت دیواره های قالب به همدیگر است.

این ابزار به نام های دیگری مانند واشر کاست، واشر تخت و واشر سولجر نیز شناخته می شوند.

واشر کاس با کمک مهره خروسکی جهت متصل کردن بولت تمام رزوه و بولت عصایی به قالب سولجر مورد استفاده قرار می گیرد. و همین امر سبب شده تا واشر کاس با نام واشر سولرجر نیز شناخته شود.

به طور کلی جهت اتصال هر یک بولت دو عدد واشر کاست نیاز است.

واشر دو لوله

واشر دو لول یا واشر دو لوله به عنوان یکی اتصالات پر کاربرد در قالب بندی بتن شناخته میشود. واشر دو لوله در صورتیکه بجای سولجر از دو لوله برای پشت بند استفاده شود، برای مهار بولت مورد استفاده قرار میگیرد. این قطعه ،ابزاری مهم جهت ساخت اتصالات قوی و پایدار در پروسه قالب بندی به شمار میرود.

این قطعه دارای شکل مستطیلی بوده که ابعادی به عرض و طول ۱۰ در ۲۰ سانتی متر می باشد و تولید شده از ورق های فولادی در ضخامت ۴ میلی متری است که یک سوراخ در وسط قطعه وجود دارد که برای عبور بولت قرار داده شده است.

نبشی صفر

نبشی صفر، که به آن نبشی پانچ یا نبشی صفر پانچ نیز می‌گویند، یکی از قطعات کلیدی در قالب ‌بندی بتن به شمار می‌رود. این قطعه کاربردی به منظور اتصال و استحکام دو قالب فلزی در گوشه‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف بسیاری از قطعات دیگر در قالب ‌بندی بتن، نبشی صفر مستقیماً با سطح بتن در تماس نیست. بلکه نقش اصلی آن تثبیت موقعیت دو قالب فلزی است تا بتن بتواند بدون مشکل به شکل مطلوب در قالب قرار گیرد.

در پروژه ‌های ساختمانی و عمرانی، به ویژه در مواقعی که با محدودیت ‌های فضایی روبه ‌رو هستیم یا طرح‌ های پیچیده‌ ای در دست داریم، امکان استفاده از کنج ‌های بیرونی در قالب ‌بندی وجود ندارد. در این شرایط، نبشی صفر که در زاویه ۹۰ درجه قرار می‌گیرد، دو قالب فلزی را به هم متصل کرده و به این ترتیب، ثبات و استحکام آن‌ها را در هنگام بتن ‌ریزی تضمین می‌کند. اهمیت استفاده صحیح از نبشی صفر در این پروژه ‌ها بسیار بالاست، چرا که هرگونه خطا در نصب آن می‌تواند منجر به ناهماهنگی قالب ‌های فلزی بتن و در نهایت، کاهش کیفیت بتن نهایی شود.

بولت عصایی

بولت عصایی یکی از انواع بولت های پر کاربرد در روند قالب بندی به شمار میرود که برای اتصال سولجر به لوله پشت بند افقی به کار می‌رود و به طور استاندارد دارای طولی برابر با ۴۰ سانتی‌متر است.

فرآیند نصب بولت عصایی به این صورت است که بخش قوس‌دار آن دور لوله قرار می‌گیرد. سر دیگر آن از لوله عبور داده شده و با استفاده از واشر کاس و مهره خروسکی محکم می‌شود.

این بولت‌ها ابعاد و اندازه های متفاوتی از ۴۰، ۵۰، ۶۰ داشته که در سایز میلگرد مقطع ۱۶ میلی متر است، و در صورت نیاز می‌توان بر حسب نیاز کارفرمایان در سایز های مختلفی به صورت سفارشی نیز آن را تولید نمود. این تجهیزات پس از اجرای قالب بندی و بتن ریزی قابل استفاده مجدد هستند و تعداد دفعات بیشتری از آنها می‌توان استفاده کرد.

بولت عصایی

میان بولت فنری

میان بولت آب بند فنری در دو نوع دنده ریز و دنده درشت تولید می‌شود و شامل یک بدنه کاملاً فلزی به همراه دو مخروط پلاستیکی است. در انتهای هر دو سمت میان بولت فلزی، دو مهره فلزی وجود دارد که به آن‌ها فنر بولت گفته می‌شود. این بولت‌های فنری وظیفه اتصال بولت به میان بولت را بر عهده دارند. همچنین دو مخروط پلاستیکی در انتهای دو سمت میان بولت قرار می‌گیرد که در کنار میان بولت وظیفه حفظ فاصله ثابت میان دو قالب و تحمل فشار جانبی ناشی از بتن‌ریزی را به عهده دارد.

در ساخت میان بولت فلزی از تسمه یا میلگرد استفاده می‌شود. اگر طول میان بولت کمتر از ۵۰ سانتی‌متر باشد، از تسمه و اگر بیشتر از ۵۰ سانتی‌متر باشد، از میلگرد بهره می‌برند. به طور کلی، برای دیوارهای با ضخامت کم، میان بولت‌ها از تسمه و برای دیوارهای ضخیم‌تر از میان بولت‌های ساخته شده با میلگرد استفاده می‌شود.

یک ورق دایره‌ای شکل نیز در وسط میان بولت فنری قرار دارد که وظیفه آن جلوگیری از عبور قطره‌های آب است. این ورقه مانع از نفوذ آب به سمت دیگر دیوار می‌شود.

میان بولت فلزی دنده ریز برای بولت‌های خاص با دنده ریزی و میان بولت فلزی دنده درشت برای بولت‌های معمولی به کار می‌رود.

اجزای تشکیل‌دهنده میان بولت فنری شامل موارد زیر است:

  • فنر بولت (فنر میان بولت)
  • ورق دایره‌ای
  • تسمه یا میلگرد

ابعاد فنرهای میان بولت بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر متغیر است و انتخاب ابعاد آن‌ها بستگی به ضخامت دیوار و میزان فشار وارده ناشی از دیوارها و بتن‌ریزی دارد.

ورق دایره‌ای شکل از جنس فولاد با ضخامت ۳ میلی‌متر و قطر ۷ سانتی‌متر ساخته می‌شود و در مرکز میان بولت قرار می‌گیرد.

میان بولت فنری در اندازه‌های مختلف بر اساس عرض دیوار انتخاب می‌شود. برای هر عرض دیواری که در سازه وجود دارد، طول میان بولت فلزی باید به اندازه ۶ سانتی‌متر کوتاه‌تر در نظر گرفته شود. این کاهش طول به دلیل وجود دو مخروط پلاستیکی در انتهای میان بولت است. هر یک از این مخروط‌های پلاستیکی ۳ سانتی‌متر ارتفاع دارند و مجموع ارتفاع این دو مخروط باعث کاهش اندازه میان بولت می‌شود.

به عنوان مثال، اگر عرض دیوار سازه ۴۰ سانتی‌متر باشد، میان بولت انتخابی باید ۳۴ سانتی‌متر باشد. با نصب مخروط‌های پلاستیکی در انتهای میان بولت فنری، ابعاد کلی میان بولت به ۴۰ سانتی‌متر خواهد رسید و در نتیجه برای استفاده در قالب‌بندی آماده می‌شود.

انکر بولت

انکربولت (Anchor bolt) یک نوع اتصال دائمی است که برای پیوند قطعات فلزی، بتنی یا ترکیبی از هر دو به کار می‌رود. این نوع اتصال معمولاً برای تعمیر و تقویت مصالح فولادی، ترمیم و یا گسترش آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بست قورباغه ای ( کلمپس )

پین قورباغه‌ای (کلمپس) یکی از اتصالات کلیدی در قالب‌بندی به شمار می‌رود. این قطعه برای ایجاد اتصال محکم‌تر میان قالب‌های فلزی بتن استفاده می‌شود و به دلیل طراحی خاصش، عملکرد بهتری نسبت به پین و گوه دارد. به ویژه در پروژه‌هایی که به قالب‌های بزرگ و خاص نیاز است و مقاومت بیشتری مطلوب است، کلمپس گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

انواع کلمپس

این نوع کلمپس با استفاده از میلگرد ساخته می‌شود و پس از شکل‌دهی تولید می‌گردد. کاربرد آن در شرایطی است که فشار زیادی در هنگام بتن‌ریزی به قالب‌ها وارد می‌شود. در کنار پین و گوه، کلمپس برای ایجاد اتصالات محکم‌تر به کار می‌رود. همچنین، برای اتصال قالب‌های خاص و ضخیم که به اتصال قوی‌تری نسبت به پین و گوه نیاز دارند یا در مواقعی که فضای کافی برای نصب پین و گوه وجود ندارد، بسیار مفید است.

قیمت و خرید پین قورباغه‌ای: در خرید کلمپس باید دقت لازم را به کار برد، زیرا این قطعه مسئول مهار فشار ناشی از بتن‌ریزی است. قیمت این محصول به کیفیت آن و نوسانات بازار فولاد بستگی دارد. شرکت سیویل سان، تولیدکننده انواع تجهیزات و اتصالات قالب‌بندی، پین قورباغه‌ای فولادی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به فروش می‌رساند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید کلمپس، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کلمپس داکتیل: این نوع کلمپس از چدن نشکن تولید شده و به روش ریختگری ساخته می‌شود. معمولاً برای قالب‌های با تسمه‌های ۶ و بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بولت تمام رزوه قالب تونلی

جک‌های سقفی یکی از ابزارهای کلیدی در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌آیند که زیر سقف و قالب بتن قرار می‌گیرند. این جک‌ها به ویژه در هنگام بتن‌ریزی و پس از آن به عنوان تکیه‌گاه عمل کرده و بار ناشی از وزن بتن را به زمین منتقل می‌کنند.

از جمله انواع جک‌های سقفی، جک‌های عراقی هستند که در قسمت بالایی خود دارای ناودانی می‌باشند و به همین دلیل به آن‌ها جک U شکل نیز گفته می‌شود. این نوع جک عمدتاً در کشور عراق استفاده می‌شود و به همین دلیل به نام جک عراقی شناخته می‌شود. جک‌های صادراتی این نوع جک‌ها در انواع مختلف سقف‌ها از جمله تیر و دال، کامپوزیت، تیرچه کرومیت و طاق ضربی کاربرد دارند.

جک زیر سقفی عراقی از دو لوله تشکیل شده است: لوله درونی (نری) و لوله بیرونی (مادگی). در وسط جک، یک رزوه و در پایین‌ترین قسمت آن یک ورق کفی به ابعاد ۱۲×۱۲ سانتی‌متر قرار دارد. همچنین، یک ناودانی به عنوان سرجک در بالای جک وجود دارد.

قسمت نری جک (مغزی) از لوله‌ای فولادی با قطر ۵ سانتی‌متر تشکیل شده و لوله مادگی دارای قطر ۶ سانتی‌متر است. طول رزوه جک عراقی ۲۰ سانتی‌متر با گام‌های ۶ و ۸ می‌باشد. ناودانی جک عراقی از ورق خام ۱۰×۱۸ با ضخامت ۴ میلی‌متر تولید می‌شود و پس از تبدیل به ناودانی، دارای جان ۱۰ سانتی‌متر و بال‌های ۴ سانتی‌متری خواهد بود.

از تفاوت‌های جک عراقی با جک‌های ساده و صلیبی می‌توان به ابعاد ورق کفی و طول رزوه اشاره کرد. در جک عراقی، ابعاد ورق کفی ۱۲×۱۲ سانتی‌متر است، در حالی که این ابعاد در جک‌های ساده و صلیبی ۱۰×۱۰ سانتی‌متر می‌باشد. همچنین، در سایر جک‌های سقفی طول رزوه ۱۷ سانتی‌متر است، در حالی که جک سقفی عراقی دارای طول رزوه ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد.


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه صنعتی آنیل می باشد .